Китепкананын иштерин уюштуруу
Мектеп китепканасы мектеп администрациясы бекиткен план боюнча иштейт, ал план жалпы мектеп планынын бөлүмдөрүнө таянган.
Мектеп китепканасы- билим берүү процессинин бир бүтүнү. Туура жазууну өнүктүрүүгө маалымат шыктарга, озүн-өзү өнүктүрүү жана маданиятка шыктандырууга кошумча болуп, китепкана төмөнкү маселелерди аткарууга милдеттүү:
Мектеп концепциясында жана мектеп программасында калыптанган билим берүү максаттарына көмөктөшөт жана камсых кылат.
Маалыматты түзүү жана колдонуу мүмкүнчүлүктөрүн берет: билимди алууга, кыялдарды өнүктүрүү жана түшүнүүгө, ошондой эле ырахат алууга.
Көркөм адабияттагы эң мыкты чыгармаларды, мекен жана анын тарыхы тууралуу адабияттарды пропагандалоо,окуучулардын эки тилде окуусуна өбөлгө түзөт. Окуучулардын эмоционалдык өнүгүүсүнө өбөлгө болгон патриоттук, маданияттык жана социалдык акыл-эсине таасир берүүчү иш-чараларлы уюштуруу.
Мектептин маселелерин ишке ашыруу алкагында окуучулар, мугалимдер, администрация жана ата-энелер менен иш алып баруу.
Китепкананын фонду
Китепкананын жалпы фонду 30603 даана
Окуу китептер фонду 19745 даана
Көркөм, усулдук, сурамжылоо адабиятынын фонду 10858 даананы түзөт.
Кыргыз тилиндеги адабият башка текчеде орун алган. Алар рубрикалар боюнча жайгпштырылган: мамлекет жөнүндө(Кыргыз Республикасынын символикалары,туу, герб, гимн). Тарых, адабият , искусство.
“ Бирге окуйбуз” проектинин алкагында башталгыч класстын окуучуларынын окуу жөндөмдүүлүгүн арттыруу максатында,кыргыз тилиндеги 250 даана китеп эл аралык өнүгүү тарабынан берилген.
Адабий жана тармактар боюнча адабияттар окурмандарга жеткиликтүү жерде жайгаштырылган.
Китептерди жайгаштыруу мектеп китепканасынын талаптарына ылайык жайгаштарылган.
Поэзия, орус адабияты алфавиттик тартипте коюлган.
Башталгыч класстардын окуучулары үчүн адабияттар тематика боюнча бөлүштүрүлүп коюлган.
“Жомоктор”, “Жаратылыш жөнүндө”, “Баарын билгим келет” ж.б
Баалуу адабият (энциклопедия, сөздүк сурамжылоо) окуу залында башка текчеде жыйылган.
Окуу китептердин фонду башка бөлмөдө жайгаштырылган. Окуу китептери класстар боюнча жайгаштырылган.
Окуу фонду мамлекет эсебинен жана ата- энелер фондунан калыптанат.
Окуу жылынын башында жана аягында график боюнча класстарга окуу китептерин берүү жана кайра өткөзүү иштери жүргүзүлөт.
Жаңы окуу китептердин түшүшүнө жараша , эски китептерди эсептен чыгаруу жана картотеканы толуктоо иштери жүргүзүлүп турат.
Негизги көзөмөл көрсөткүчтөрү
Окурмандар- 971
Анын ичинде:
1-4 кл – 373
5-9 кл – 412
10-11кл – 124
Кызматкелер – 62
Келип кетүүсү – 4219
Анын ичинде:
1-4 кл – 2235
5-9 кл – 1321
10-11кл – 554
Кызматкерлер – 109
Китеп берүү – 5411
Анын ичинде:
1-4 кл – 3102
5-9 кл -1236
10-11 кл -794
Кызматкерлер – 279
Берилген адабияттар:коомдук-саясий, усулдук- 1158
Табигый-илимий- 1096
Техникалык- 72
Айыл-чарба, медицина- 65
Спорт-искусство – 86
Тил үйрөнүү, адабичт таануу- 91
Адабий чыгармалар- 2843
Окурмандар менен иштердин мазмуну жана уюштуруу
Өзгөчө башталгыч класстардын жана жогрку класстын окуучулары активдүү окушат. Жогорку класстын окуучуларынын кызыгуусу сабак берген мугалимдердин кошумча адабияттадын, тексттердин билүүсүн талап кылышына байланыштуу болуа саналат.
Башталгыч класстын окуучулары окууга болгон активдүүлүгү класстан тышкаркы иштерге, ошондой эле активдүүлүк ар кандай иш-чаралардын өткөрүлүшүнө байланыштуу.